Fred en Anneke naar Canada 2012

Banff,buren en bier

Na een luxe ontbijt vertrokken uit Calgary.
Eerst maar eens wat zaken inslaan voor onderweg, water, snoep, wat fruit en een roadmap.
Trip naar Banff ging meer dan voorspoedig, vandaar dat we al om 13:00 bij het hotel waren.
We werden door een nederlands sprekende dame geholpen, maar de kamer was nog niet klaar.Auto in de parkeergarage en wij het stadje in, de temperatuur ligt rond de 30 graad.
Banff is een beetje Valkenburg in een bergomgeving.In plaats van gebraden hanen hebben ze overal zaakjes met aziaten.Eerst maar eens het bezoek aan het visitorscentre, alle info over de omgeving in a nutshell.Daarna naar het Banff Park Museum, een schitterend oud houten gebouw vol met opgezette dieren.Letterlijk en figuurlijk een oase van rust
Door naar het Luxton museum, een overzicht tentoonstelling van de orginele bewoners van dit gebied, Indianen dus.Leuk om te zien en, anders dan bij de Indiaanse atracties die we in de USA zagen, verzorgd.
Nog wat rondgelopen in het parkje en het stadje en toen terug naar het hotel.
De kamer was nog niet klaar, zullen we dan maar een bezoekje aan Thijs Boersma maken.
Een bezoekje is hier wel bijna twee uur rijden.
Thijs is sous-chef in Birchwood, een restautant in Invermere, net voorbij Radium Hot Springs.
Daar gegeten; Thijs, kook eens wat dichter bij huis, dan komen we regelmatig langs: Lekker !!
Omstreeks negenen waren we weer terug in het hotel, de enveloppe met de kaartjes voor de kamer lag nu wel klaar.De nacht was warm en wat rumoerig.
Ontbijt was weer naar de amerikaanse standaard, onder de maat dus.
Eerste gang is naar Sulpher Mountain, hier gaat een kabelbaan omhoog.
We waren hier niet alleen, er werden wat busladingen australiers en japanners uit en ingeladen.Het uitzicht daarboven was verstillend, wat een rijkdom aan natuur en scenery.
Koffie bij Starbucks en vervolgens een ritje in de omgeving met enkele korte wandelingetjes.
Terug naar het hotel en met de benenwagen verder. White museum, de setler houses en de bieb bezocht.
Daarna een wandeling naar de Bow falls.Toen werd het wel eens tijd om de inwendige mens af te koelen.De perfecte plek hiervoor is natuurlijk een brouwerij, Banff Brewery heeft een goede IPA, hips.
Morgenvroeg vertrek naar Jasper.

Ellen

Erg leuk om jullie reis te volgen, laat de verhalen maar komen. Fijne vakantie en laat ons maar een hoop te lezen hebben