Fred en Anneke naar Canada 2012

Trappen en Treinen

Zaterdag vroeg richting Schiphol, het kon wel eens druk worden zo in het hoog seizoen.
En inderdaad de file begon al ruim voor de vetrekhal.In de vetrekhal was hier echter weinig van te merken.Vlucht vertrok lekker op tijd 12:30, het was een verlengde airbus.
Prima entertainment en regelmatig een hapje en een drankje, de tijd vloog dus mee.
Onderweg ruim zicht op Groenland met zijn ijsschotsen en het gevarieerde uiterlijk van Canada.Landing in Calgary om 13:30. Hier begon het wachten weer, een lange rij voor Imigration.
Eindelijk bij de autoverhuur. De man stond wat te stuntelen met autos en sleutels 'is een Ford Focus goed ?', 'oh nee, hij wordt in Vancouver ingeleverd'.Uiteindelijk weg met een nieuwe Chevrolet Malibu.
Bed and Breakfast was een kruising tussen Fawlty Towers en een uitstalling van dingen uit grootmoeders tijd.Kamer is echter ruim, schoon en voorzien van een badkamer, een jaquzzi en een balkon.Wel twee smalle trappen op, de wanden letterlijk bedekt met schilderijtjes en andere trivia.Opgefrist richting downtown, onderweg zien we een trein door de stad trekken.
Ongelovelijk, wat zijn die dingen absurd lang.
Beetje door downtown gedwaald, Steak naar binnen gewerkt en op tijd boven de dekens.
De temperatuur schommelt rond de 30 graden.Na een redelijke nacht beginnen we omstreeks 8 uur met het ontbijt.Opgediend in een luxe eetkamer anno 1930 krijgen we vers fruit, en eggs benedectine, tomaat kortom the works.
Bij het ontbijt treffen we ook een gemeleerd gezelschap. Een osteopaat uit Montreal, die zodra ze ons nederlands hoort praten, in het nederlands terug begint te praten. Het blijkt de dochter te zijn van uit Schipluiden geemigreede boeren. Ze spreekt uitstekend nederlands ondanks het feit dat ze, volgen haar,het te weinig kan spreken.Onze tafelheer is een astrofysicus uit Marseille. Hij zou dezelfde vlucht als ons gehad moeten hebben, de vlucht vanuit Marseille ging echter niet, met als gevolg dat hij via Parijs, Toronto, en Montreal 27 uur later aankwam. Na dit gezellige ontbijt op weg naar downtown van Calgary. De higlights van Calgary bezocht met natuurlijk de Calgary Tower.Helder weer dus het zicht was prima. De Rocky's ons doel voor morgen zagen we al liggen. Verder veel in de schaduwkant van Calgary geleefd tjonge wat is het heet. Na het eten heerlijk in de jacuzzie gelegen en toen ons mandje in.

Anja en Bert

Jullie zijn vertrokken, wij zijn thuis na drie heerlijke weken Canada. We hopen dat jullie net zo veel bijzondere en leuke herinneringen mee terug zullen nemen als wij hebben gedaan. Have fun!!!!

Angela

Fijne vakantie en wij zullen jullie ook volgen! Gaat vast goed komen om deze blog bij te houden, zelfs ik kan het ;-)