Fred en Anneke naar Canada 2012

Dear oh Deer

Vandaag wordt het voornamelijk een verplaatsingsdag.
We gaan voor het laatste weekje namelijk naar Vancouver Island.
De ferry is reeds gereserveerd, en die kunnen we in deze drukke periode eigenlijk niet gaan missen.Na het onbijt, vijgentaart, spinazieomelet, vertrekken we vanuit Whistler richting Horseshoe Bay, met nog wel een paar stops onderweg.
De eerste zijn de Brandewyn Falls, een leuke waterval, niet al te ver buiten Whistler.
Voor de rest was het voornamelijk stoppen bij enkele mooie uitzichtspunten.
We zij ruim op tijd in Horseshoe Bay, bezoeken het dorpje dan ook even.Heerlijk kopje koffie, tegenover Starbcucks, met een aardig gezicht op de haven en de ferries.
Bij de ferry moet je zo'n 3 kwartier van te voren zijn, dus een plek in de rij en wederom wachten.
Ook de ferry is voornamelijk wachten, het is leuk om door de baai te varen en dan na anderhalf uur de kust van Vancouver Island te zien.
We hebben in Nanaimo een bed en breakfast, deze heeft (wederom) uitzicht over de baai en is dan ook toepasselijk Bayview heet.We hebben een ruime kamer in het onderdeel van het huis.
Ons wordt wel nadrukkelijk verzocht om de hekjes van de tuin naar de weg dicht te doen.
Op onze vraag of dat is om de hond binnen te houden, krijgen we het verrassende antwoord: Neen, om de herten buiten te houden.Dit schijnt een soort van plaag te zijn daar, zeg een Canadees Zandvoort.Een wandeling langs het strand, bezaaid met grote stammen, hapje bij de lokale Indiaan, het soort uit India in dit geval.
Op de terugweg naar het B&B komen we langs de lokale brandweer/ambulance/nooddiensten.
Fred ziet daar ook een bordje met het woord radioamateur en staat vervolgens een tijdje te praten met enkele lokale Ham's zoals die lieden genoemd worden.
Ze hebben het hier leuk voor elkaar, onderkomen, een caravan en aanhanger met antenne's die men in geval van nood inzet om verbindingen ten bate van hulpverleners op te zetten.
En daar allemaal door de overheid bij geholpen..

Op het strand komen we een reislustig gepensioneerd stel tegen.
Zij zijn lid van een organisatie die elkaar onderdak verlenen over de gehele wereld (lees USA, Canada em Mexico), dus ook in Europa.In Nederland zijn er wel 20 leden ;>), de dichtsbijzijnde in Assendelft, off all places.
Google maar eens op The Affordable Travel Club

Voor de rest valt er over deze dag eigenlijk weinig te melden.
Morgen weer een stevige trip voor de boeg, richting Ucluelet, alwaar we 2 nachten zullen blijven.
We gaan QRT for now.