Fred en Anneke naar Canada 2012

Kelowna water en vuur

Eigenlijk wilden we 2 nachten in Manning Park doorbrengen.Het was echter onmogelijk om daar accomodatie te boeken.De reis is dus op dit punt opgesplitst in Kelowna en Hope.
In beide plaatsen zullen we een nacht verblijven.
De tocht vanuit Revelstoke naar Kelowna is eigenlijk een herhaling van zetten.Een mooie vallei, snel stromende riveren en meren, afgewisseld met bos, veel bos.Onderweg wel gestopt bij een markt langs de weg. Dit bleek een vlooienmarkt te zijn.Eindelijk zijn we achter de oorsprong van alle prullaria in de B&B's gekomen !!De reis brengt ons uiteindelijk in een vallei met diverse wineries.We hebben nu al van diverse mensen lovende verhalen gehoord van de Grey Monk; Laat die nu op een van de bordjes staan
De grey monk is een dubbele vertaling van de pinot gray: dit wordt grijze monnik in het duits en vervolgens grey monk in het engels.Het estate heeft dit jaar een driedubbel jubileum, de founders zijn 50 jaar getrouwd, ze verbouwen 40 jaar druiven en ze maken 30 jaar wijn.
In het begin bleek dit 13 in een dozijn wijn te zijn, ze hebben er toen een Duitse deskundige bijgehaald en die heeft de boel op zijn kop gezet. Alle druivenstruiken werden gerooid, vervangen door Duitse varianten en sindsdien staan ze in de top van de Canadese wijnmakerijen.De estate deed ook heel anders aan dan de vorige die we bezochten.
Er werd een kosteloze rondleiding gegeven, gevolgd door een proeverij.Mocht je meer willen proeven werd je naar een tweede bar verwezen.
De meeste witte wijnen waren gratis (tot een maximum van 4), voor de wat exclusivere wijnen werd een vergoeding gevraagd.En geloof me dat was het echt waard, deze mensen hadden het echt helemaal door.Na een smakelijke lunch door naar Kelowna, Anna had daar een B&B geboekt met de pakkende naam Be&Be Kelowna.
De Garmin bracht ons naar een over de top buitenwijk, een soort Bloemendaal.Ietwat aarzelend bellen we aan, zijn we hier wel goed ?Linda doet open en laat ons de kamer zien.
We hebben vanuit de kamer en vanuit bed een schitterend uitzicht over het meer en de bergen.
Bovendien staat er een hottub die we mogen gebruiken alsook een barbeque.Linda wijst ons de weg naar een winkel waar we ons avondeten inslaan.
Na het eten met een wijntje de hottub in, onder een schitterende sterrenhemel en met uitzicht op meer en bergen.Een waarlijk mooi gezicht, de sterren boven ons, en de lampjes van de stad op de westbank voor ons.